3 Şubat 2016 Çarşamba

Önerilen Köpek Maması Markaları

  Piyasada yüzlerce köpek maması markası var. Çoğu firma piyasaya birden fazla köpek markası çıkarıyor. Bunların nedenleri en başta ekonomik sınıf, orta sınıf ve üst sınıf olarak nitelendirebiliriz. Üst sınıf markalar oldukça pahalı olmakla birlikte ekonomik sınıf markalar ise ucuzdur. Ancak ekonomik sınıf olarak tabir ettiğim markalar %50-%60 oranında pirinç, mısır, buğday gibi tahıllarla dolu oluyor. %20-%30 gibi bir kısmı ise kalitesiz et ürünlerinden oluşuyor.

  Önerilmeyen köpek maması markalarını yayınladığımda her bir marka için ayrı ayrı inceleme yazma vaktim olmadığından ve hemen hemen hepsinin önerilmeme sebebleri aynı olduğundan (yüksek tahıl, kalitesiz içerik, kimyasal ve zararlı maddeler v.s) markalaı liste halinde yazmayı uygun görmüştüm. Aralarından çok bilinen markaların ise zaten blogumda detaylı incelemeleri mevcuttu. Yine de bana mail atarak ya da ilgili konuya cevap yazarak önermediğim mamalar hakkında isterseniz daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

  Konumuza dönecek olursak önerilen köpek mamalarını da yine aynı şekilde liste halinde yazmaya karar verdim. Öncelikle neden önerdiğimi açıklayacağım.

Bu markaları neden öneriyorum?

1. %50 ve üzeri oranında kaliteli et içeriğine sahipler. %50 ve üzeri et oranı çoğu pahalı Canin, Hill's ve Proplan gibi markalarda bile bulunmamaktadır.

2. Tahılsız ya da tahıl oranı düşük ve glisemik indeksi düşük, zararsız tahıllar bulunmaktadır. Biliyorsunuz ki mısır ve pirinç gibi tahılların glisemik indeksi yüksek. Bu da obeziteye davet, açlık hissinin bitmemesine ve diş sağlığına bir tehlike demektir.

3. Koruyucu madde, kimyasal madde ve katkı maddesi, yapay tatlandırıcı, renklendirici, GDO içermiyorlar.

4. Meyve, sebze ve botanik gıdalar ile desteklenmektedirler. Ette bulunmayan ve köpekler için gerekli vitamin, mineral ve besin takviyelerini meyve, sebze ve botanik gıdalar ile tamamlıyorlar.

5. Karbonhidrat oranı düşük, glozamin ve chondroitin oranı yüksektir. Karbonhidrat oranının fazla olması köpeklerin kilo almasına neden olur. Glukozamin ve chondroitin ise kalça çıkığı, osteoropoz gibi hastalıkları engeller.

6. İçeriklerinde herhangi bir kalitesiz fiyatını haketmeyen ya da maliyeti kısmak için konulan bir hammadde bulunmamaktadır.

  Ayrıca önereceğim mamaların her birinin kendine has farklı avantajları da bulunmaktadır. Mesela N&D'nin vitaminleri daha uzun korumasını sağlayan bir teknolojisi bulunmaktadır ya da Acana mamanın içeriğine konulan hammaddelere su eklememektedir. Bunun yerine içerikleri kendi özsuları ile buhar altında düşük ısı ile pişirmektedir. Detaylı bilgilere markaların kendi sitelerinden bakabilirsiniz. Önerdiğimiz markalar alfabetik sıraya göre aşağıdaki gibidir.


Önerilen Köpek Maması Markaları

1. Acana ( düşük tahıllı ve tahılsız olarak iki çeşidi vardır. Düşük tahıllı mamaları %20 oranında glisemik indeksi düşük yulaf içermektedir.)

2. Brit Care Tahılsız Köpek Mamaları

3. N&D ( düşük tahıllı ve tahılsız olarak iki çeşidi vardır. Düşük tahıllı mamaları %20 oranında glisemik indeksi düşük buğday içermektedir.)

4. Orijen (%80-%90 oranında et içermektedir.)

5. Petit Tahılsız Köpek Mamaları

6. Wildfield Tahılsız Köpek Mamaları

7. Naturea 

  Şu unutulmamalıdır ki tahılsız olan her mama kaliteli değildir. Bazı markalar büyük bir çoğunluk olan bilinçli evcil hayvan sahiplerinin  tahılsız mamalara yöneldiğini görünce tahılsız mama adı altında %50-%65 oranında patates ve %10-20 oranında et içeriğine sahip mamalar ile tahılsız mama adı altında evcil hayvan sahiplerini kandırma girişiminde bulunmaktadır. Şu an için liste ne yazık ki çok kısa çünkü dostlarımız için et oranı yüksek mamalar ne yazık ki ülkemizde bu markalar dışında bulunmamakta ancak umarım önümüzdeki dönemlerde daha da kabarık bir listeyle karşınıza çıkarız.

  Önerdiğimiz köpek maması ürünlerini güvenilir ve uygun fiyata almak isterseniz sitemize özel ekstra %6 indirim kodu olan KBESLENME ile buraya tıklayarak petlebi.com'dan daha ucuza satın alabilirsiniz.

129 yorum:

  1. Eryx marka mama hakkinda ne dusunuyorsunuz ?

    YanıtlaSil
  2. Lavital mamayı alın süper bir mama somon balıklı ve omega 3 ve omega 6 destekli köpeğinizin gelişmesinde süper katkı hamile ve yavrusu olan arkadaşlarda lavitalı kullansın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehmet Bey, Lavital mamanın rica etsem bu blogda yer alan hangi kritelerleri karşılayıp süper bir mama olduğunu aktarır mısınız? Teşekkürler

      Sil
    2. Lavital benim köpeğimde tüy döktü ,sırtında ve koltuk altında büyük yara meydana getirdi mamayı kesince yavaş yavaş düzelmeye başladı

      Sil
    3. lavital iyi değilmi şimdi

      Sil
    4. lavital iyi değilmi şimdi

      Sil
    5. Petcurean Go Somonlu mama önerirmisiniz tahılsız canada maması araştırdığım kadarıyla premium mama olarak görünüyor artemis kalitesinde olduğu söyleniyor yabancı forum sitelerinde

      Sil
    6. La vital pirin ile mısır ile başlıyor, saçmalamayın ne iyisi. Evde lapa yapıp verin oldu olacak.

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Gizli yazan arkadaş buraya yazarak harcadigi vakitte zahmet edip yabancı makaleler okusaymis onun icin daha yararlı olurmus

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,

    Şu anda acana lamb kullanıyoruz. Bundan önce pasifica kullanıyorduk ve çok memnunuz. Fakat geçen gün içeriklerini incelerken bir şey fark ettim. İkisinde de canola oil mevcut. İnsanlarda canola yağı kullanımı için olumsuz pek çok makale okudum. Köpekler için bu konuda bilginiz var mı? Açıkçası içeriğinde canola oil olması beni rahatsız etti. Her ay maddiyatımı zorlayarak 250-300 lira mamaya para veriyorum en iyisi olmasını istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Kanola yağından bahsetmek gerekirse; kanola yağı 1970 yıllarında Kanadalı bilim adamlarının Brassicaceae familyasından gelen özel olarak yetiştirdiği kolza tohumlarından elde edilmektedir. Canola adı "Can"adian ve ola (yağ) birleşiminden oluşmaktadır. Kanola yağının yararlı, zararlı olarak ikiye ayrılan tartışmaya açık olmasının sebebi geleneksel olarak yetiştirilen kolza tohumunda erüsik asit adı verilen yağ asidi bulunmasıdır. Yani kanola yağı, erüsik asit içeren kolza tohumlarından değil. Özel olarak yetiştirilen ve GDO içermeyen, içerisinde erüsik asit bulunmayan kolza tohumlarından oluşturulmaktadır. Kanola yağının kullanım nedenleri ve yararları; E vitamini bakımından zengin olması ve poli-doymamış yağ asitleri içermesidir. Omega 6 içeren Lineloik asit gibi Esansiyel poli-doymamış yağ asitleri deri, tüy ve organların çalışma faaliyetlerinde önemli rol oynadığı gibi artrit benzeri enflamatuar durumların da azalmasında etkin bir rol oynar.

      Umarım açıklayıcı olabilmişimdir. İyi günler dilerim.

      Sil
  7. İyi akşamlar ithal mama alırken üretim tarihi ne kadar zaman geçmiş mamaları tercih etmeliyiz tazeliği açısından.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba. Bu 5 mama içerisinde hangisi en lezzetlidir sizce? Bir türlü beğendiremiyorum ama gidip kedi mamasi yiyor :(

    YanıtlaSil
  9. iyi akşamlar
    Bende köpeğim için mama değişikliği çok yaptım,14 yaşında masstiff terrierim var,terrierler zaten mama konusunda biraz seçici oluyorlar yada benimki öyle,tam bi gurme:) ağız tadına uymayan bir mamayı kesinlikle ağzına sürmüyor,ağız tadına uyacak bir mama bulmakta çok zorlandım her mama alışım da kapsamlı bir araştırmaya girdim..

    çok sevdiği mamalarında protein oranı yüksek olduğu için alerjen durumları oluştu sırtında yaralar çıktı,tüğ dökümü ,kepeklenme hatta çene kısmında ki tüğlerde sararma bile oldu,önce veterinerimizin tavsiyesiyle hipoalerjenik mamayla devam ettik ama gel gelelim ki bizim küçük hanım ondan da sıkıldı bende çareyi yine araştırarak ağız tadına uyacak,alerjen faktörü olmayacak tüğ yapısını koruyacak mamalar almaya başladım,deneme yanılma yöntemiyle sevdiği mamaları buldum değiştirerek onlardan alıyorum.
    2 şer 3 er kiloluk alıyorum bitince sevdiği başka mama ile devam ediyoruz,veterinemizinde tavsiyeleriyle yapıyorum...
    Bir de nacizane tavsiyem mamaları seçerken yaş,ırk ve cinsini göz önünde bulundurmanız, gerçekten faydası oluyor.
    Köpeğim tavuk çok sevmesine rağmen,yılda bir kaç kez veriyorum,Yazları kesinlikle vermiyorum,gluten,karbondihidrat içeren yiyiceklerde vermiyorum,bunun önüne çok zor geçtim ,pedigrenin ödül mamalarını kestim yüksek protein içerdiği için ,hafta da 1 minik bir kase yoğurt veriyorum onun yerine..

    Mamamlara gelince acana çok güzel bir mama ilk aldığımda sitede ürünlerini ve içeriklerini incelediğimde çok tatmin olmuştum,acana nın her çeşidini yedirdim ,hiç beğenmediği olmadı bıkmasın diye her seferinde başka bir çeşidini aldım en sevdiği de pembe paket olan elmalı-kuzulu bayılarak yedi,hills in hipoalerjenik mamasını, royal caninde terrier için olan mamalarını severek yedi..
    acanayı tavsiye ederim ,orijin i denememiştik şimdi onu denemek istyorum teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benzer bir durum bendede oldu yorum olarak asagida yazdim.. suan nasil kopeginiz?

      Sil
    2. Benzer bir durum bendede oldu yorum olarak asagida yazdim.. suan nasil kopeginiz?

      Sil
    3. teşekkür ederim,bahsettiğim mamalardan devam ediyoruz orijin aldım ,gayet güzel tüketiyor....

      Sil
    4. acana grass fed lamb (pembe paket) yüksek et oranı olduğunu okudum.bu alerjik sorun yapar mı.ve köpeğinizin hareketliliği nasıl? bizim kız pitbull.çok hareketli.ama evde olduğu için ve çalıştığımız için çok fazla hareket ettiremiyoruz.dışkılaması nasıl.koku yapıyor mu.bunlar hakkında ufak bi bilgilendirme yaparmısınız ?

      Sil
  10. Yardımcı olursanız sevinirim.. 10 aylık golden kopegim varmm 3 aylikken sarilik gecirmis, tedaviyle toplamislar 5-6 aylikken ben sahiplendim hastalik gecirdigi icin 10 gunde 1 veterinere gidiyoruz.. tecrubesizligimizden dolayi ilk gun petshoptan refleks kuzu etli aldik mamanin 7 kilosu bittiginde tuyleri dokulmeye, arka bacaklarinin arasinda kizarikliklar olusmaya basladi.. Kıs sure sonra bacaginin ustunde avuc ici kadar bolgede butun tuyler dokuldu.. pro plan somonluya gectik kismi iyilesme oldu fakat sorun devam ediyor.. dokulen tuylerin yerine yenisi cikmadi, bacaklarinin arasi ayni.. veterinerimiz bastan gida kaynakli alerji dedi sonra uyuza cevirmis dedi sonra tekrar gida alerjisi teshisi koydu.. gecirdigi sariliktan dolayi karacigerin sıkıntili oldugu bu tarz seylerin nedeninin gevirdigi hastaliktan karacigerin zayif olmasindan dolayu oldugunu soyledi.. asilarimiz tam, ustune 4 defa uyuz asisi oldu, 5,6 kere karaciger destekleyici igne yaptilar..proplan somonluyuda veterinimiz onermisti birde advance atopic care dene dedi.. daha ince basina boyle birsey gelen varmi? Ne tavsiye edersiniz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence veterinerini bi değiş. Bi dönem mama verme diyet uygula. Mamalar bazen daha tehlikeli olabiliyor.

      Sil
    2. Benim kedimde de arka bacaklarda ve bacakların iç kısmında bölgesel tüyler dökülüyordu ve yenisi çıkmıyordu. Gittikçe daha büyük oranda tüy dökülüyordu. Veterinerimiz psikojenik alopesi teşhisi koydu ve hemen antidepresana başladık. 3 ay düzenli kullanımdan sonra bütün tüyler geri geldi. Kedim bir şeye çok üzülmüş, kafasına takmış ve kendi ile ilgilenmeye başlamış. Kendini yalaya yalaya tüylerini döküyormuş. Veterinerimiz çok iyi bir hekim olmasa belki biz hala mamadan veya başka nedenlerle tüy döküldüğünü sanacaktık. Veterinerinizi değiştirin ve köpeğinizi çok iyi gözlemleyin. Geçmiş olsun.

      Sil
    3. öncelikle geçmiş olsun farklı veterinerlerden de durum üzerine fikirler alabilirsiniz mama nın haricinde karaciğer probleminden de kaynaklı durumlar var sanırım.mama tercihi yaparken karaciğeri için ne gibi ürünlerin fayda-zararına bakarak tercih edebilirsiniz, mama konusunda seçici olmak durumundasınız malesef ,tekrar geçmiş olsun..

      Sil
    4. 11 Aylık english bulldog cinsi bi oğlum var. 9 Aylıkken sahiplendik ve sağ arka bacağında ısırık sandığım tüysüz büyük bir alan vardı. Aşı tekrarı için veterinere götürdüğümde gıda alerjisi dedi. Orijen mama kullanıyorum ve çok ama çok memnunum.İlk geldiğinde kulak altlarında seyrek renksiz tüyler vardı şuan koyu kahve tüyler var. Gıda alerjisinden eser yok. Tuvaleti çok düzgün günde sadece 1 kez yapıyor. Eski sahibi görünce çok duygulandı şaşırdı. Eğer köpeğinizin sağlıklı olmasını istiyorsanız biraz kesenin ağzını açmak gerekiyor. Orijen mama mükemmel diyebilirim.Ve çok çabuk doyuyor. Tüy dökümü çok aşırı az sizede tavsiye ederim ama her köpeğin bünyesi farklı ciddi anlamda araştırın. Ben evimde bakıyorum farklı yiyecekler verdiğimde günde 3 4 kez tuvalete çıkarken artık 1 kez çıkıyor ve az yiyip doyuyor mamayı görünce çıldırıyor farklı mama vermeyi denedim normalde asla yemeğe burun kıvırmaz ama artık orijen 6 balıklıdan başka yemiyor.

      Sil
  11. 8 aylik frenchbulldog sahibiyim. Ilk mamamiz proplan puppy somonluydu daha sonra acana puppy balikli kullandik simdi ise mamamiz bitti. Hangi marka almaliyim kararsiz kaldim. Kuzulu denemek istiyorum fakat severek yiyebilecegi bir mama onerir misiniz

    YanıtlaSil
  12. Yetkili kişiyle özel olarak görüşme imkanım var mı. Köpeğim 9 yaşında golden ırkı ve eozinofilik kollegenolitik mast hücre eşlikli dermatitis. (Eperythzoonosis ile uyumlu şiddetli likenoid akantozis) hastalığı vardır. Ve hastalığına dair sizlere resim göndermek isterim ve köpeğimin en sağlıklı mama hangisi bilgim olmadığı için sizin yardımınızı rica ediyorum. Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba, king charles cinsi 11 kg 1 yaşında erkek köpeğim var egzama sıkıntımız var hangi mamayı tavsiye edersiniz, teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, king charles cinsi 1 yaşında 11 kg erkek köpeğim var ve egzama problemimiz var mama konusunda hangi markayı ve ürününü tabsiye edersiniz, teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Merhaba çok faydalı bir blog olmuş emeğinize sağlık. Ben 7 yaş civarında sokağa atılmış baya eziyey görmüş bir setter evlat edindim şimdi durumu çok iyi fakat aşırı kaşınıyor. Parazit veya egzama yok kene pire yok ND mama aldım kuzu etli ondan olabilir mi? Yada yukarıda bir bayan yazmış acaba benimde köpeğim gördüğü eziyetlerden depresyona mı girdi? Çok sevecen ve iyi huylu bir köpek bana da alıştı en güzel şekilde bakıyorum ona ama depresyonda ve anlamıyor muyum acaba? Fikrinizi yazarsanız sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,
    7,5 yaşında erkek colie ağırlıkta, çoban köpeği orta ırk melez sokak köpeğim var. Şu anda mama bulmakta güçlük çekiyorum. çünkü mamalar oldukça pahalı. Acana –orijen gibi mamalardan 1 yaş civarındayken 1 paket kullandım ancak sindirim sistemi ve alerji sorunu ortaya çıktı (fakat eklemek ,isterim ki o zmanlar az tahıllı mı tahılsız mı kullanacağımı bilmediğimden tahılsız kullanmıştım sanırım.) akabinde sırasıyla Bosh (uzun süre kullanmadığımdan pek bir etkisini göremedim ama yediği miktarı komple dışkı ile çıkardı. Tekrar kullansam mı bilemiyorum.) Proplan somonlu- (aşırı çişe çıkardı ve bıraktım). First class – hipo alerjenik balıklı –( yediğini olduğu gibi dışkıda çıkardı) son 3 senedir ve artık bitirmeye, kullanmamaya karar verdiğimiz Dog chow somonlu ile 2 sene gibi uzun süre de zayıfladı. saglik durumu iyi. alerji durumu için mümkün olduğunca tavuk eti (pişmiş) vermemeye, fazla balık yedirmemeye, yıkamadan sonra nemli bırakmamaya ve sıcak soğuk farklarında bırakmamaya ve tüylerini olduğu gibi kesmemeye, taramasına, çok sık yıkamamaya özen gösteriyorum. O kadar mama kullanımından ve az önce saymış olduğum dikkat ettiğim hususları daha önceden tecrübesizliğimden dolayı önem göstermediğimden ötürü alerji sorunlarından sonra, mevsimsel olmayan tüy dökümleri ve egzama yaşadıktan sonra deri hassasiyeti olduğunu düşünüyorum. evde yapmış olduğumuz pişmiş balıktan mamasına karıştırdığımın ertesi saatlerinde mutlaka sindirim problemi hemen tuvalete çıkma ve kaşınma yaşıyoruz. Ama yine de balıklıyı çok seviyor. Bu yüzden balığı ölçülü vermeye gayret ediyorum. 2yaştan itibaren somonlu dışında mama kullanmadım. çünkü görüdmk ki kuzulu veya tavuklu kuru mamalarda sürekli egzama ve kaşıntı yaşadı. Şu anda lavital somonlu deneme aşamasındayız. Tam emin olamadığım için size sormak istedim.
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. merhaba bende nutter nuggets var amerikan malı ve fiyatıda 15 kg si 230 tl felan bu mama hakkında ne düşünüyosun

    YanıtlaSil
  18. Market mamaları kesinlikle kullanmayın

    YanıtlaSil
  19. king charles cinsi köpeğimde epilepsi var ve katkı maddesi içermeyen mama yemesi gerekiyo hangini önerirsiniz

    YanıtlaSil
  20. "go" ve "now" mamaları hakkında herhangi bir bilginiz varmı?

    YanıtlaSil
  21. "go" ve "now" kuru mama hakkında bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  22. Merhaba. 2 aylık yavru golden köpeğim var. N&D veya Brittcare mama almayı düşünüyorum. Yavrular için hangisi daha iyi sizce ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      İçerik ve kalite bakımından N&D daha doğru bir seçim olacaktır.

      Sil
    2. Peki mamayı nerden alabilirim ? Hepsiburada sitesi güvenilir midir bu konuda ? Veterinerime sorduğumda Bosch marka mamayı önermişti. Veterinerin petshopunda Bosch marka mama 380 TL iken Hepsiburada sitesinde aynı marka mama 180 TL. Veterinerime bu soruyu sorduğumda. Onlar son kullanma tarihi yakın mamalar satıyor dedi. Bu ne kadar doğrudur ? Birde N&D nin hangi çeşidini almalıyım ? Direk 12 Kg mı yoksa denemesi için 2Kg lıklardanmı almalıyım ? Köpeğin bu mamayı beğenmeme durumu var mı ? Çünkü köpeğim kanlı ishal hastalığı geçirdi ve tedavisi ile kurtardık. Önceden bir petshoptan 1 kg kuru mama almıştım onu yiyordu. Hastalıktan sonra haşlanmış tavuk vermeye başladık sonra mamanın yüzüne bakmadı bir daha :D Aynı durumu bu mama ile de yaşarmıyım ? Yaşarsam ne yapmalıyım ? Biraz uzun oldu ama cevabınıza ihtiyacım var, aklım çok karışmış durumda şuan. Şimdiden teşekkür ederim cevabınız için

      Sil
    3. Merhaba, Bosch marka mamayı içeriğinden dolayı önemiyoruz. Et oranı çok düşük ve tahıl oranı çok yüksek bir mama. 380 TL fiyata ben hiç Bosch mama görmedim. Bosch markasının hangi mamasını 380 TL'ye satıyordu veterineriniz? Veterinerinizin mama konusunda ticari amaç güttüğü çok açık. İnternette satılan Bosch mamaların fiyatları veterinerinizin sattığı fiyatın çok altında ve son kullanma tarihi de yakın olan mamalar değil.

      N&D markaları yanlış hatırlamıyorsam yeme garantiliydi. Eğer dostunuz beğenmezse iade ya da değişim yapabiliyorsunuz. Kuru mamaya alıştırma yazımızı okursanız yardımcı olacağına inanıyorum. Mamaya geçiş eğer mama dışı yiyeceklere alıştıysa zor olabilir. Mama ve sevdiği yiyeceği karıştırmayı deneyebilirsiniz.

      İyi günler dilerim.

      Sil
    4. 380 Tl yanlış olabilir belki 280 de demiş olabilir ama internetten yüksekti fiyatı. N&D mamayı en güvenilir nerden alabilirim ? Hepsiburada güvenilirmidir bu konuda yada başka bir site varmı bildiğiniz ?

      -N&D Tavuk Etli Narlı Düşük Tahıllı Yavru Büyük Irk 12 Kg Köpek Maması- bu uygun mudur ?

      Sil
    5. Üzülerek yazıyorum ki; sizinki veterinerlik okumuş ama iş adamlığına hemen soyunmuş ve kısmi olarak ahlaksız iş adamı sınıfında olduğunu belirteyim.. 180 tl satan da kazan elde ediyor.

      Sil
  23. KUTAY bey...Petcurean now fresh köpek mamasi hakkinda bilgiye ihtiyacim var acana red classic kullaniyorum ama bütcemi cok zorluyor.fakat bu mama hakkinda sadece kendi sitelerinde tanitimlarini bulabiliyorum yorumlamaya ihtiyacim var.köpegimde tahil alerjisi aldugu icin her mamayi kullanamiyoruz birde tahilsiz her mama iyi diye birsey yok bu yuzden guvenemiyorum n/d de acana ile ayni oranda pahali bu yuzden alternatif ariyorum.lutfen yardimci olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Petcurean now mamalarını en kısa zamanda inceleyeceğim. Et oranları hakkında net bir bilgiye ulaşamadım ancak bazı mamalarında %40 üzerinde olduğu yazıyor. İçeriğinde herhangi bir olumsuz maddeye rastlamadım. Tavsiye edebilirim.

      Sil
  24. Petcurean now ve naturea mamalari hakkinda dusunceleriniz nedir Kutay bey?

    YanıtlaSil
  25. Merhabalar biz de 3,5 aylık erkek bir terrier sahiplendik şu n dört kilo ne kadar büyür bilmiyoruz da yani küçük ırk orta ırk hangisi olur bilgim yok. Hangi markaya baksam bir sürü çeşidi var mama konusunda kafamız çok karışık lütfen tavsiye edebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  26. ben köpeğime nd kuzu etli kullanıyorum bayılarak yiyor. Ben de sokaktan evlat edindim ilk evlat edindiğim zaman çok bakımsız ve zayıftı şimdi ise sokakta durdurup tüylerinin ne kadar güzel göründüğünü ve çok bakımlı olduğunu söylüyorlar bence mama ile doğrudan alakası var.

    YanıtlaSil
  27. Merhaba,
    Makalenizi okudum fakat size katılamadığım iki konu var 1.si yurt dışında avrupa ve amerika ülkelerinin çoğunda et ve tavuk aynı fiyatlardadır.
    2.si vermiş olduğunuz mamaların fiyatları sadece kur farkından dolayı bile yerli mamaların 3-4 katı fiyatlara çıkmaktadır. Bize yerli ve uygun fiyatlı mama önerirseniz sevinir samimiyetinize güvenirim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  28. Merhaba. Pınar tarafından üretilen Cool Dog isimli yerli bir mama var. Fiyat olarak uygun geldi. Bu mama hakkındaki görüşünüz nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün kuru mamalar çöp. Jötünün iyisini bulmaya calisiyoruz fakat cool dog köpegin barsak yapisinin emilim yapamayacagi cok besin icerdiginden yedigi kadar diskilamasina ve yeterli ihtiyaci olan gidayi alabilmesi icin asiri mama tuketmesine sebep olur.

      Sil
  29. merhabalar benim 3aylik labradorum var yeni sahiplendim ve hiç bilgim yok yeni yeni ögreniyorum ewimin yakininda bulunan pet shop um tropidog mama vermemi onerdi bilgi verebilirmisiniz bana sizce nasildir

    YanıtlaSil
  30. Luis marka köpek mamasını Öneriyor musunuz acaba

    YanıtlaSil
  31. Luis marka köpek mamasını Öneriyor musunuz acaba

    YanıtlaSil
  32. Bütün anne babalara soralım!
    Çocugunuzu sadece peksimet,misir gevregigibi şeylerle beslermiydiniz?
    Farzedelim ki kellogs,nestle vs. icindeki demir,enerji,yağ gerekli miraller vitaminler olsa bile neden çocugunuzu sadece misir gevrekleriyle beslemiyorsunuz?
    Evcil hayvanlar arasında insana en yakını en bağımlısı aç bıraksanız kötü davransanız bile sadece sizden birazcık sevgi ve ilgi için inleyerek ayaklarınıza kapanan köpeklerinizi neden buna layık görüyorsunuz?
    İlgilenecek, yemek hazirlayacak, egzersiz yaptiracak zamaniniz yok ise evcil hayvanlardan cigerli balık almanizi oneririm ara sira yemini verin yeter suyunu temizlemeseniz de uzun sure yaşar.
    Biz insanlar olarak bize muhtaç bir varliği sahiplenmenin bir çocuk sahibi olmak kadar meşekkatli oldugu bilincinde degilsek hic bir evcil hayvan edinmeyip evcil hayvani olan arkadas edinmemizde fayda vardir.
    Unutmayin dunyanin en iyi kopegi olan kangallar sadece yal ile besleniyor.
    Saygilar ve sevgilerle.
    Barinaklari ve orada kafeste sahip bekleyen mahkum zavallilari unutmayin
    Not: Eskiden köpek maması yoktu ve köpekler daha saglikliydi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru yaklaşmışsınız.Aynen katılıyorum İnsanlar kolaylarına gittiği için mamayı tercih ediyorlar.Bakın köpekler sebze tahıl ve meyveye ihtiyaç duymazlar.Kim ve neden yazıyor bunları bilinmez.Çiğ et verin sağlık için yeterli verin kardeşim çiğ yumurta verin.Okuyun araştırın yabancı sitelerden.Sadece aşıcı veterinerlerin söylediklerine bağlı kalmayın.Lütfen köpeğinize güzzel yemekler hazırlayın kemik suyu yapın ilik alın dana yürek,ayak,dalak ciger verin inanın mama ile aynı paralara gelir hemde köpeğiniz gerçek besin yer.Onu mutlu edin lütfen üşenmeden yemek hazırlayın onlar bizim bebeğimiz.

      Sil
  33. Petcurean Go Somonlu mama önerirmisiniz tahılsız canada maması araştırdığım kadarıyla premium mama olarak görünüyor artemis kalitesinde olduğu söyleniyor yabancı forum sitelerinde

    YanıtlaSil
  34. Kutay Bey Merhaba, Nature's Varity'nin Instinct isimli maması ABD'de en iyi ikinci mama seçilmiş. Bu markayı inceleme fırsatınız oldu mu? Özellikle Raw serisini köpeğim sevdi. Normalde çok seçici. Teşekkürler, Ayca

    YanıtlaSil
  35. Merhaba,Eukanuba hakkında ne düşünüyorsunuz?

    YanıtlaSil
  36. Merhabalar, Wild of Taste markası için bir yorumunuz/ incelemeniz varsa göremedim kusura bakmayın. Sizce nasıl bir mamadır? Şu an Acana Pasifica kullanıyoruz fakat biraz fiyat açısınan zorlamaya başladı son zamlarla birlikte (öğrencilik). Bir tane köpeğimizin tavuğa alerjisi var ve sindirim sistemi biraz hassas. Bu şartlar altında bu mamayı önerir misiniz? Yoksa yine de N&D mi?

    Şimdiden çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  37. Merhaba.. Burası bir harika���� Spectrum mama hakkında bilgi istiyorum bende mümkünse.."Küçük ırk köpeğim var ve mama beğendiremiyorum kendisine�� Geçen gün başka bir patilinin mamasına bayıldı markası buymuş.."

    YanıtlaSil
  38. Merhaba 6 aylik disi cocker sakınıyım. Elimde 7 tane mama var inanmayacaksınız ama acana,nd,brit care,proplan,hills,royal canin,eukanaba.. Şu zamana kadar anlayacaginiz denemediğim mama kalmadı artık ne sabrın ne de bütçem izin veriyor�� yemiyor ne yaptiysam yemiyor.. hayvan 1 aydır 8 kg da. Içine tavuk vb şeylerde katsam yediremiyorum.millet ev eğitiminden şikayet eder ben de mama konusunda şikayet ediyorum aramızda hiç olmadi mi bu şekilde mama yemeyen kopek. Aç ta bıraktım ise yaramadı.. neyapacagimi bilmiyorum. Köprülerinize mama yemeyi nasıl alistirdiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuru mamanızı konserve mama ile karıştırıp vermeyi deneyin,ben öyle yapıyorum

      Sil
  39. Merhaba 6 aylik disi cocker sakınıyım. Elimde 7 tane mama var inanmayacaksınız ama acana,nd,brit care,proplan,hills,royal canin,eukanaba.. Şu zamana kadar anlayacaginiz denemediğim mama kalmadı artık ne sabrın ne de bütçem izin veriyor�� yemiyor ne yaptiysam yemiyor.. hayvan 1 aydır 8 kg da. Içine tavuk vb şeylerde katsam yediremiyorum.millet ev eğitiminden şikayet eder ben de mama konusunda şikayet ediyorum aramızda hiç olmadi mi bu şekilde mama yemeyen kopek. Aç ta bıraktım ise yaramadı.. neyapacagimi bilmiyorum. Köpeklerinize mama yemeyi nasıl alistirdiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ufak ırk köpeğim var o da çok zor yiyor. Orijin alıyorum ona sadece en çok onu severek yiyor. Aç kalıp yemediği mamalar oldu ama orijin olunca ve başka bir şey vermeyince mecbur kalıp yiyor..

      Sil
    2. Merhaba,

      Yememe sebebi kuru mama olmasından dolayı mı yoksa iştahı mı yok? Eğer iştahı yoksa veterinere götürmenizi tavsiye ediyorum. Eğer kuru mamadan dolayı yemiyorsa köpeklerde kuru mama yememe adlı yazımızı okumanızı tavsiye ediyorum.

      Sil
    3. Merhaba.. bende de küçük ırk pinchaer var 6 yaşında ve hala mamasını bulamadık:( ne aldıysam sevmiyo..içine balık tavuk ev yemeği artık ne varsa ondan katarak kandırabiliyorum ve çogunda da kusar :( orijin acana benm bütçeme ciddi pahalı geliyor alıp deneyemedim bile.. önerilere açığım

      Sil
  40. Merhaba ben köpeğim için Felicia mama kullanıyorum sizce içeriği köpek için zararlı olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Aldığınız mamanın fiyatının üzerine biraz daha ekleyerek daha kaliteli, önerdiğimiz mamaları almanızı öneririm. Aldığınız mama fiyatına göre pahalı ve o fiyat bandında aldığınız mamadan daha da kaliteli, et oranı yüksek ve tahılsız mamalar bulunmaktadır.

      İyi günler dilerim.

      Sil
  41. Kutay bey merhabalar. Tavsiyeniz üzerine köpeğimi aldığımdan beri hep Acana marka mama ile besledim. Aşırı fiyatları dışında memnun olduğumuzu söyleyebilirim. Size iki sorum olacak.

    1.Bazı veterinerler Acana'yı çok yüksek protein içeriğinden dolayı önermiyorlar. Bu kadar yüksek protein sıkıntı yaratır, iç organları yorar diyorlar. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

    2.Köpeğimi ev yemekleriyle beslemek veya ona özel yemek yapmak istiyorum. Acana'ya verdiğim gibi paralarla bunu başarabilir miyim? İçerik olarak dengeyi nasıl tuttururum? Örnek menüler için bana önerebileceğiniz bir kaynak var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Acana mamaları yüksek protein içermemektedir. Bu bir karalama kampanyasıdır. İtibar göstermeyiniz. Acana'nın bazı mamaları, Proplan'ın mamalarından bile daha düşük proteine sahiptir. Bu yazıyı okumanızı öneririm.

      http://kopeklerdebeslenme.blogspot.com/2017/06/tahlsz-kopek-mamalarndaki-fazla-protein.html

      Et oranı ve fiyatı yüzünden mama hazırlama olayının ise aynı fiyata geleceğini sanmıyorum. Ancak bilinçli, orantılı ve doğru şekilde mama hazırlarsanız kuru mamalardan da daha sağlıklı olacağına inanıyorum. Barf ve çiğ diyet konulu yazılarımıza bakabilirsiniz.

      Sil
  42. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  43. Kutay Bey merhaba, kangal yavrumuz var. Orijin ve Acana Kangal'ın yeme potansiyelini düşünürsek bize biraz pahalı kalacak gibi.. başka hangi mamayı tavsiye edersiniz kangal için?

    YanıtlaSil
  44. Kutay Bey merhaba, kangal yavrusu için hangi mamayı tavsiye edersiniz.. acana ve orijin fiyat olarak biraz pahalı kalacak yeme potansiyelini düşünürsek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Önerilen Köpek Mamaları başlığımıza bakarak önerdiğimiz markaları görebilirsiniz.

      Sil
  45. Kutay bey merhaba..

    6 yasindaki Jack Russell dostumun beslenmesi icin önceden bonacibo kullaniyordum. Sonralari Cok kasinti ve tüy dokumu olmaya basladi.Bundan dolayi acana bal kabakli domuzlu mamaya gectim ve gozle gorulur ciddi bir iyilesme oldu. Sonrasinda acana kuzu etli kullanmaya basladik fakat tuy dokumu yine arttıgi icin tekrar balkabakli domuzlu kullanamaya basladik be halen de kullaniyoruz. Su an hala ciddi bir tuy dokumu ve kasintisi var ve zaman zaman da isirik gibi kirmizi lekeler de olusuyor.Veteriner protein miktarinin yuksek gelebilecegini kopekte bir sikintinin olmadigini soyluyor.Sizin konuyla ilgili fikrinizi merak ediyorum. Simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
  46. Kutay bey merhaba..

    6 yasindaki Jack Russell dostumun beslenmesi icin önceden bonacibo kullaniyordum. Sonralari Cok kasinti ve tüy dokumu olmaya basladi.Bundan dolayi acana bal kabakli domuzlu mamaya gectim ve gozle gorulur ciddi bir iyilesme oldu. Sonrasinda acana kuzu etli kullanmaya basladik fakat tuy dokumu yine arttıgi icin tekrar balkabakli domuzlu kullanamaya basladik be halen de kullaniyoruz. Su an hala ciddi bir tuy dokumu ve kasintisi var ve zaman zaman da isirik gibi kirmizi lekeler de olusuyor.Veteriner protein miktarinin yuksek gelebilecegini kopekte bir sikintinin olmadigini soyluyor.Sizin konuyla ilgili fikrinizi merak ediyorum. Simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
  47. kardeş bu yazdığın önerilen mamaların hepsi çok pahalı daha uygun fiyatlı önerilerde bekliyoruz

    YanıtlaSil
  48. Kutay Bey nerdiğiniz mamalar dünya ölçeğinde kabul görmüş mamalar tartışma götürmez.ancak en çok merak ettiğim konu aynı anne ve babada aynı batım iki ayrı yavru birine sizin önerdiğiniz acana ve diğer yavruya önermedığiniz bonacibo mamayla baktığımızda bu iki mama arası kalite farkını yavruların cidagosu,vücut uzunluğu,kemik yapısı gibi değişkenlerde bariz bir şekilde gözlemleyebiliyor muyuz?yani bonaciboyla yetişmiş bir kangal 80 cm cidago acana ile yetişmiş bir kangal 85 cm cidago diyebilir miyiz?

    YanıtlaSil
  49. Kutay Bey nerdiğiniz mamalar dünya ölçeğinde kabul görmüş mamalar tartışma götürmez.ancak en çok merak ettiğim konu aynı anne ve babada aynı batım iki ayrı yavru birine sizin önerdiğiniz acana ve diğer yavruya önermedığiniz bonacibo mamayla baktığımızda bu iki mama arası kalite farkını yavruların cidagosu,vücut uzunluğu,kemik yapısı gibi değişkenlerde bariz bir şekilde gözlemleyebiliyor muyuz?yani bonaciboyla yetişmiş bir kangal 80 cm cidago acana ile yetişmiş bir kangal 85 cm cidago diyebilir miyiz?

    YanıtlaSil
  50. Merhaba Kutay bir konuda kafam karıştı bu Brit Premium ile Brit Care aynı markanın ürünleri mi aralarında fiyat farkı baya fazla..yoksa alt ürün grubu mu oluyor?

    YanıtlaSil
  51. Mamalara bu kadar yüksek para harcayıcağınıza kemiksiz tavuk göğsü alıp bunun içine patates,havuç,mevsimin yeşilliğinden,makarna ve pirinç katarak pişirin.Bu yemeği ben 5 kg civarı yapıyorum.Her sabah yemeğin yanında haşlanmış yumurtada veriyorum. Vitamin takviyesi olarakda devit3 ve balık yağı katıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz kendimiz de kuru mama yemiyoruz ana eczaneye gidip vitaminler de satın almıyoruz. Köpekler de vitamini doğal gıdalardan sağlayabilirler. Özellikle A ve D vitamininin dışarıdan verilmesi ihtiyaca göre fazla geleceği ve vücutta birikeceği için yarar yerine çok daha büyük başka zararlar verebilir diye düşünüyorum.

      Sil
  52. En güzel mama evde kendi yaptığımızdır.Bunu asla unutmayın.İthal mamalar pahalı olsada onların kaliteli olduğu anlamına gelmez. İçerik çok önemli.Kesilen hayvanların mideleri,kulakları ve hatta kanları vs bu mamaların içine konuyor. Aman dikkat.

    YanıtlaSil
  53. Evde mamalar bilinçli olarak hazırlanıyorsa et, sakatat ve sebze oranları ve bunların dışında takviye vitamin, mineral vs. ekleniyorsa sağlıklı olabilir. Barf'ta da aynı şekilde... Öncelikle etlerin sağlıklı olması gerekir. Öteki türlü yal benzeri besin değeri düşük rejimlerle beslemek uzun vadede iç organlarda soruna neden olur. Yabancı kaynakları okumak gerek. Kuru mamalarda ise asıl sorun hayvanların kulaklarının, kanının veya iç organının olması değil hatta olması gerekiyor. Bunlar organik.:) Asıl sorun raf ömrünü uzatmak için kimyasal koruyucuların ya da lezzettini artırmak için tatlandırıcıların eklenmesi. Bunları koymayan doğal yağlarla ve bitkileri ekleyen premium mama markaları var dünyada. Belki henüz ülkemizde değil ama Amerika ve Avrupa'da diğer gelişmiş ülkelerde veterinerler, hayvan sahipleri, beslenme uzmanları bunların farkında yeni formüller geliştiriliyor. Yurt dışında hazır BARF sistemi, ev maması hazırlayan firmalar var. Freeze Dried sistemli mamalar var.

    YanıtlaSil
  54. mahmut sağlam28 Ocak 2018 17:37

    merhaba golden ve malaklı cinsinde köpeklerim var uygun önere bileceğiniz mama varmı ??

    YanıtlaSil
  55. benim goldenim var 10 yasında. dogdugundan beri bonacibo mama yiyor. su anda 45 kilo. herhangi bir saglık problemide yok. ancak cok tuy dokmesi ve kokusu yuzunden mama degisikligini dusunmeye basladım. varmı tuy dokulmesine ve kokunun onlenmesine uygun bildiginiz marka?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vetsa bitkisel kapsül kullanın 2 gündebir furminatör hergün fırçalama😊

      Sil
  56. Arkadaşlar 9 aylık kangalım var. Yaklaşık beş aydır ayaklarında ön ayakları eklem yerlerine yakın geniş tüy dökümü oldu acaba mamadan mı bilmiyorum. Reflex plus kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  57. perfekt hund nasıl bir mamadır

    YanıtlaSil
  58. Ülkemizde kedi-köpek mamaları sektörü hızla gelişirken üretilen ve ithal edilen kalitesiz mamalarda sektörün içinde hızla yayılmakta. Bu yüzden en uygun ve en kaliteli mamayı bulmak ciddi bir araştırma istiyor. Benim sizlere tavsiyem ufak numunelik mamalar alıp köpeğinize deneterek alıştığı mamadan asla vazgeçmemek. Buna da "Proplan,Royal Canin,Advance" gibi markalardan başlayabilirsiniz

    YanıtlaSil
  59. YAVRU TERRİER IM VAR SUAN 10 AYLIK OLDU
    İLK GELDİĞİNDEN BU YANA PROPLAN VERMEKTEYİM
    HANGİ MAMAYI VERMEM GEREKMEKTE
    VETERİNERİMİZ PROPLAN ÖNERMEKTE
    SİZİN TAVSİYENİZ NEDİR?

    YanıtlaSil
  60. Aslinda kopeginden kopegine degisiyor bu mama durumu.mesela ben kopegime proplan vermistim 1 yasina kadar. 1 yasindan sonra baska mamaya gectigimde fsrkettim ki proplan benim kopegimin diskisini yumusak yani yerden alinmayacak sekilde yapiyormus. Sizinkinde de boyle birsey var ise degistirin derim. Yumusak, cıvık yani yerden alinmayacak sekildeyse degistirin. En iyi mamalardan en kotu mamalara kadar kullandim ben. Su anda da nd kullaniyorum

    YanıtlaSil
  61. Kutay bey merhaba.Köpeğimde kalça displazisi var ve glukozamin değeri yüksek bir mama almak istiyorum.Hangi mamayı almalıyım?

    YanıtlaSil
  62. Köpeğim için süreç içinde advancesomon , hills kuzulu,nd kuzulu,felicia kuzulu gibi mamalar aldım hiç birini severek yemiyor.Yaş mama karıştırırsak nazlı nazlı yiyor.Goldenlar obur olur derler ama benimki ev yemeği istiyor.Ne alacağımı şaşırmış durumdayım.13 aylık ve gelişim çağında o yüzden bir süre daha puppy vermek istiyorum.Öneri var mı?

    YanıtlaSil
  63. Ben anlamadım 300TLden yukarı fiyatları olan mamaları tavsiye etmişsiniz ama bu bütçeye sahip olmayan pet sahipleri ne yapacak?
    150-200 TL aralığında mama tavsiyesinde de bulunsanız da bizde bütçemize uygun bir mama seçeneğini öğrensek.

    YanıtlaSil
  64. Hocam, yanlış anlaşılmasın şu yazdıklarım ama elbette köpeğimizde bir can her şeyin en iyisini hakediyor ancak, 2015 yılında 15 kg acana veya orijen marka mamaya 140 tl para veriyordum, 2017 yılında 400 tl seviyelerine çıktı, en son 500 küsür gördüm. Tabiki alamadım bu fiyatlara. Şimdi o mamalar bulunmuyor bile, getiren firmalar bile isyan bayraklarını çekmiş olsa gerek ithalatını yapmıyorlar. Heralde şu an 700,800 tl seviyelerini görücektir geliyor olsaydı. Ben de bu arada golden cinsi köpeğim için pedigree yetişkin mamasına başladım, açıkçası severek yiyor ve çok fazla tüy problemi olmadı. Arada meyve, et, yumurta, elma, yoğurt ile takviye yapıyorum. Bosh kullandım bir sefer ağzını bile sürmedi artık ne varsa içinde. Kapıya koydum allah inandırsın sokaktaki köpekler, kediler bile dokunmamış. Reklam vs yaptığım yok ancak şu an kalite fiyat olarak en iyi pedigree bulabiliyorum markette.zamanında yüzüne bakmadığım 205 15 kg fiyatı 40,50 tl olan bu marka bile 180, 200 civarı şu an. Artık köpeğimle açlıktan ava falan çıkıcaz sanırım. Kendimiz ağzımızla tutmaya karar verdik.

    YanıtlaSil
  65. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  66. Bravery Köpek Mamasını denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  67. pro choice tahılsız köpek maması İle ilgili önerileriniz nelerdir?

    YanıtlaSil
  68. King plus köpek mamasi nasıl sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tavsiye etmiyom 15 kilo olan mamayi yoyen kopeklerim bir deri bir kemik kaldilar

      Sil
  69. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  70. 3 yaşında melez,kısırlaştırılmış,dişi,günde 2 saat gezdirdiğim köpeğim var...1.5 yılda (6X12KG PAKET BİTİRFİK) ACANA LİGHT-FİT bitirdik...Tamam vücut kaslı oldu,tüyler mükemmel parlak,iştah iyi ama kilo sürekli aynı.üstelik tavsiye edilen 350 gr günlük kullanım dozaşını ben 250 gr vermeme rağmen. Bende protein oranı %35 olduğu içinmi diye bıraktım mamayı... ACANA ve ORİJİN evet içerikleri ve oranları çok çok iyi ama protein yüzdesi çok fazla....Diğer bütün markalarda pancar küsmesi,pirinç var bu eksi puan amma lakin protein miktarları normal...yani özetle yukarı tükürsem bıyık,aşağı tükürsem sakal... herkes kendince analiz etmiş yorum yapmış,bence kendi içinizden geleni yapın yeterki paticikler aç kalmasın...

    YanıtlaSil
  71. İki golden retriever köpeğimiz var ikisi de kısır biri 11 diğeri 6 yaşında ve yaşlı olanın tahıl alerjisi var, yıllardır acana tahılsız çeşitlerini kullandık, ve yaşlıca olan az hareket ettiği için kilo almaya başladı, birkaç farklı markanın tahılsız mamasını denedik, kimilerinde kaşıntısı başladı, kimileri ishal yaptı, en son ND markasının tahılsız maması ile herşey yoluna girdi, kilo verdi biraz kaşıntı yok, başka reaksiyon yok, ND'nin mamalarını denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  72. 3 yaşında labrador cinsi bi köpeğim var
    Egzema oldu veteriner mama dışında bişey
    Vermeyin dedi daha önce harici gıdalar
    Aldığı için mama'yı kesinlikle yemiyor
    Dört beş farklı mama denedim kilo kaybetmeye başladı verebileceğim altarnatif bisey varmı
    Bilgi verebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  73. Pascal mam nasıl bilen varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köpeğiniz sadece doyar, beslenmez. İçeriği kötü mamanın.

      Sil
  74. Birkaç aydır Naturea mamasını alıyorum, içeriğini beğendim. Tesadüfen Bravery markasını gördüm, onun da içeriği güzel sadece şeker pancarı küspesi vardı olumsuz olarak, ama zaten Naturea'da da pirinç var (esmer). İlk 2-3 yılı cahillik dönemi olarak sayıyorum, o yılları geçelim, sonrasında Acana, N&D, Brit care yedi köpeğim. Veterinerler değerlerinin çok iyi olduğunu söylüyor ve iyi besleniyor demek ki diyorlar. Bu 3 mama sayesinde açıkçası.

    YanıtlaSil
  75. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  76. Bravery mama için nw diyorsunuz acaba.bizimki mamayı ilk defa bayılarak yedi.

    YanıtlaSil
  77. Bravery mama icin yorum yapabilicek olan var mi, gerci birisi daha yeni sormus. Pek bilgi bulamiyorum ama sanki en az nd kadar iyi gibi gozukuyor

    YanıtlaSil
  78. Bende merak ediyorum.Bravery mama nasıl.

    YanıtlaSil
  79. teşekkürler ama daha çok inceleme istiyoruz

    YanıtlaSil
  80. Diyorsun ki ağzımıza etsinler. Zenginler dışında kimse köpek bakmasın. Zenginlerde bi 300 çıkarsın cebinden mama için. Ben asgari ücretin biraz üstü ile çalışan biriyim 9 sokak köpeğim var yıllardır ekmek yemek ve ucuz mamalar ile besliyorum mesela King gibi.. Biz mama almayalım o zaman. Kuru ekmek yeterli.

    YanıtlaSil
  81. Acana mama alıyordum classic red ancak para yetişmiyor artık .Farklı bir mama almayı düşünüyorum.Fakat önerilen mamaların fiyatları benzer.Bu yüzden daha ekonomik mama önerileri yapmanız önemli benim için.Hiç mi kaliteli mama yapılmıyor bu ülkede?

    YanıtlaSil
  82. Fırınlardan bayat ekmek al yemeklerle yağlarla falan karıştır. 10 dkka sürmez. Bayat ekmeği sıcak su ile ısla yemeği iyice karıştır ohhh hergün bir büyük kova yada köpeğine göre tek kişilik..

    YanıtlaSil
  83. Excellent post. I have bookmarked your site. Best regards Alice

    YanıtlaSil
  84. Kangal cinsi 3 yaşındaki köpeğimde sebebini bilmediğim alerji var
    Veteriner test yaptı mamayı değiştirin dedi
    Proplan somon kullanıyorum ama faydasını görmedim
    Kulağının içindeki küçük kızarıklık gitmiyor ve kafa sallamaya devam ediyor
    Uygun fiyatlı mama önerisi rica ediyorum
    Benzerdurumu tecrübe etmiş olanlardan

    YanıtlaSil
  85. Pure life mama hakkında bilgi verebilir misiniz lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Pure Life köpek mamasını önermem çünkü içeriğinde

      İşlenmiş Hayvansal Protein
      Soya Proteini
      Buğday Yan Ürünleri

      bulunmaktadır.

      Sil
  86. felicia yavru köpek için önerir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Felicia yavru köpek mamasının içeriğine baktım kötü bir şey göremedim. Fiyat aralığı araştırması yapıp daha iyi bir mama bulamıyorsanız eğer kullanabilirsiniz.

      Sil
  87. obivan veya golden nuggets önerir misiniz
    15 kg alıcam hem uygun hem de kaliteli olsun oğlum çöp yemesin ama beni de batırmasın isityorum yardımclarını rica edicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Obivan köpek maması önermem çünkü içeriğine baktım ve işlenmiş hayvansal ürün içeriyor.

      Golden Nuggets markasına da baktım. Katkı ve yan ürünler içeriyor. Bu mamanın da içeriği pek iyi değil.

      Sil
  88. Merhaba 8 aylık cocker cınsı erkegimiz var en uygun mama hangısı olur acaba

    YanıtlaSil
  89. Merhaba pro performance ile ilgili ne düşünüyorsunuz lütfen yanıt verebilir misiniz 🙏🏻

    YanıtlaSil
  90. Biz 7 aylık poodle kızımız için Acana almıştık ishal oldu yüksek protein oranından olduğunu düşündük.Bugün Unique aldık.Bu mama hakkında ne düşünüyorsunuz yanıtınız için şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  91. Exclusion mama hakkında bilginiz var mı acaba?

    YanıtlaSil

Köpeklerde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

      Köpeklerde beslenme de insanlarda olduğu gibi yaşam kalitesini ve süresini artıracak önemli bir ektendir. Köpeklerde beslenmede olmazs...